پشتیبانی از افراد کم توان سوالات متداول RSS تماس با ما نقشه سایت نسخه انگلیسی EN FA
تلاش همه تلاش همه شعار سال
 امروز پنج شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰
۲۸۶۰ کیلومتر از شبکه سیمی برق خراسان رضوی به کابل خودنگهدار تبدیل شد

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۸۶۰ کیلومتر از شبکه سیم مسی برق در منطقه زیر پوشش این شرکت به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، حسن کریم پور افزود: کابل خودنگهدار به عنوان یکی از انواع سیم و کابل دارای مزایای بسیاری از جمله کاهش اتلاف انرژی، مقرون به صرفه تر از کابل های مسی و کاهش سرقت آنها است.

وی بیان کرد: یکهزار و ۵۴۵ کیلومتر از شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در خراسان رضوی پارسال با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان انجام شده است، در این راستا ۵۰ میلیون تومان از هزینه اجرای طرح تبدیل سیم به کابل در هر کیلومتر از شبکه برق استان از محل منابع داخلی و منابع حاصل از فروش سیم مسی تامین اعتبار شد.

وی هدفگذاری امسال شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی را تبدیل ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی به کابل خودنگهدار ذکر کرد و افزود: در این زمینه برای ۶ شهرستان استان بیش از ۱۰۰ کیلومتر هدفگذاری شده و سهم بقیه شهرستانها نیز از این طرح افزایش داشته است.

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق خراسان رضوی بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته امسال باید ۸۰۰ میلیارد تومان طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در خراسان رضوی به مرحله اجرا برسد که از این میزان ۲۷۶ میلیارد تومان از محل منابع داخلی و منابع حاصل از فروش سیم مسی تامین می شود.

کریم پور اضافه کرد: اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار باید در شهرستانهایی با میزان سرقت سیم مسی زیاد، به جد دنبال و اجرا شود، در خصوص بقیه شهرستانها نیز تضمینی مبنی بر عدم تغییر وضعیت آنها در سرقت سیم مسی وجود ندارد و ممکن است سال آینده در زمره شهرستانهای پرسرقت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار باید در شهرستانهایی با میزان سرقت سیم مسی زیاد، به جد دنبال و اجرا شود، در خصوص باقی شهرستانها نیز تضمینی مبنی بر عدم تغییر وضعیت آنها در سرقت سیم مسی وجود ندارد و ممکن است سال آینده در زمره شهرستانهای پرسرقت قرار گیرند.

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاکنون تهیه طرح برای ۵۰۰ کیلومتر تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در استان انجام گرفته است، قراردادهای مربوطه نیز در برخی از شهرستانها منعقد شده اما هنوز برخی از شهرستانها در این حوزه وارد عمل نشده اند که باید هر چه سریعتر نسبت به انعقاد قراردادها اقدام کنند.

مهندس کریم پور، ارتباط مستقیم بین پیمانکاران و مدیر شهرستان را در حوزه اجرای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار مورد تاکید قرار داد و افزود: باید در کل استان ۱۰۰ گروه اجرایی برای طرح تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار فعال باشد که در این راستا سهم هر شهرستان به طور میانگین تقریبا فعالیت سه گروه اجرایی به صورت مداوم است، در صورتی که هر یک از گروه ها فعالیت کمتری داشت باید موضوع آن ریشه یابی و حل شود، ضمن اینکه باید کالا، و منابع انسانی مورد نیاز به ویژه ناظر و طراح به این طرح اختصاص باید.

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به طرحهای “کلید در دست” گفت: امسال مانند سال گذشته بخش محدودی از طرحها به صورت “کلید دردست” اجرا می شود، در این بخش زمان اجرای طرح اهمیت دارد زیرا نخست باید اجرای آن در کوتاه ترین زمان انجام شود تا به صورت ماهانه قابل ارایه به شرکت محترم توانیر باشد، دوم اینکه اجرای طرح از بخشهای مختلف طراحی و کیفیت کالاها، نحوه اجرا و رعایت موارد ایمنی بدون عیب انجام گیرد.

مهندس کریم پور تاکید کرد: مدیران برق شهرستانها در نحوه اجرای طرح تبدیل سیم به کابل مداخله کرده تا کار با کیفیت بالا انجام گیرد.

اشتراک گذاری
image
image
image
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | تاریخ بروز رسانی: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | نویسنده: دفتر روابط عمومی 

امتیاز پست
میانگین امتیاز پست: امتیاز
نظرات

ارسال نظر

2 + 9 =

آمار وبگاه

ارتباط با ما

نشانی :مشهد،بولواروکیل آباد،فرهنگ 28و30 کدپستی: ۹۱۸۸۹۸۶۶۸۵ تلفن: ۳۸۱۸۹۰۰۰ ۰۵۱ دورنگار: ۰۵۱۳۸۱۸۹۸۰۰ رایانامه: info@kedc.ir کد اقتصادی: 411191879819 شناسه ملی: 10101335539 پیام رسان بله: بله

نظر سنجی

به نظر شما خدمات الکترونيکي وبگاه شرکت توزيع نيروي برق استان در چه سطحی قرار دارد؟
image